본문바로가기 푸터바로가기

한국농촌경제연구원 로고

  1. ENG
  2. 사이트맵 열기
  3. 메뉴열기

농촌경제

문화제의 명성이 농산물브랜드 재구매에 미치는 영향: 2010 세계대백제전을 중심으로

2012.10.19 27142
연구보고서 표지
  • 저자
    권기대, 김신애; 김동범; 홍순일; 이익주
  • 등록일
    2012.10.19
목차

1. 서 론
2. 선행연구 및 연구가설
3. 변수의 조작적 정의와 연구방법
4. 분석결과 및 토론
5. 결 론

요약문

This study is an exploratory case study analyzing the relationship between cultural reputation (i.e., reputation of a local cultural festival) and intentions to repurchase local agricultural brands (i.e., the effect of a Baekje cultural festival's image, visitors' satisfaction level, and the festival's reputation on visitors' intentions to repurchase Goodtrae brand agricultural products). We collected statistically usable data from 268 questionnaire respondents who live in Chungcheong provinces and analyzed them with SPSS 18.0. Analysis results revealed that, first, brand image and visitor's satisfaction of 2010 Great Baekje World Festival had influence on the reputation of the cultural festival. Second, the survey found that reputation has influence on the visitors' intentions to repurchase Goodtrae brand agricultural products.

This study is an exploratory case study analyzing the relationship between cultural reputation (i.e., reputation of a local cultural festival) and intentions to repurchase local agricultural brands (i.e., the effect of a Baekje cultural festival's image, visitors' satisfaction level, and the festival's reputation on visitors' intentions to repurchase Goodtrae brand agricultural products). We collected statistically usable data from 268 questionnaire respondents who live in Chungcheong provinces and analyzed them with SPSS 18.0. Analysis results revealed that, first, brand image and visitor's satisfaction of 2010 Great Baekje World Festival had influence on the reputation of the cultural festival. Second, the survey found that reputation has influence on the visitors' intentions to repurchase Goodtrae brand agricultural products.

저자정보
권기대Kwon, Kidae
저자의 다른 보고서
저자에게 문의
권기대Kwon, Kidae
저자에게 문의

※ 퇴사하신 분이지만 아래의 내용을 입력해 주시면 관리자가 전달해 드리겠습니다.

구매안내

KREI의 출판물은 판매 대행사 (정부간행물판매센터)와 아래 서점에서 구입 하실 수 있습니다.

판매대행사
(주)정부간행물판매센터 http://www.gpcbooks.co.kr
서울특별시 중구태평로 1가 25번지
TEL02)394-0337, 734-6818 FAX 02) 394-0339
판매서점
농촌경제연구원 cctv 설치현황
교보문고 http://www.kyobobook.co.kr
영풍문고 http://www.ypbooks.co.kr
알라딘 http://www.aladin.co.kr
  • 상세정보 조회
    27142
  • 다운로드
    21

같은 분야 보고서

다음글
도시지하공간 식물재배시설 조성에 대한 지불의사액 추정: 메트로팜 사례를 중심으로
이전글
바이오가스 생산시설의 비용·편익 사례 분석