-
- 연구보고서
- 이슈+
- 인재채용
- 연구원개요
- 정보공개
- 고객헌장 및 서비스 이행표준
- 학술지
- 농정포커스
- 공지사항
- 조직도
- 공공데이터 개방
- VOC 처리절차
- 글로벌 정보
- KREI논단
- 보도자료
- 원장실
- KREI 정보공개
- 개인정보 처리방침
- 농업농촌국민의식조사
- 주간브리프
- KREI I-zine
- 연구사업소개
- 사업실명제
- CCTV 설치 및 운영안내
- 세미나
- 농업농촌경제동향
- 농경나눔터
- 경영목표
- 연구협력협정 체결현황
- 홈페이지 저작권 정책
- 농식품재정사업리포트
- 동정&행사
- 윤리경영
- 해외출장연수보고
- 이메일 무단수집 금지
- 농업관측정보
- 연구제안
- 신고센터
- 질의응답
- 인권경영
- 체육시설 및 주차장 운영안내
- 뉴스레터
- 임업관측정보
- ESG경영
- KREI CI
- 찾아오시는 길
연구보고서
2009년도 주요 재정사업(목재소득) 성과평가 및 모니터링

목차
Ⅰ. 성과평가 부문
제1장 서론
제2장 재정사업 자율평가의 이해
제3장 합리적 성과지표·목표 설정 방안
Ⅱ. 모니터링 부문
제1장 서론
제2장 사업별 모니터링 결과
참고문헌
부록1. 사업별 재정사업 성과평가 결과
부록2. 성과지표 설정을 위한 지자체 설문조사지
부록3. 목재문화체험장 만족도 설문조사 결과부록
4. 목재문화체험장 만족도 설문조사지
요약문
Self-Assessment of Budgetary Program(SABP) in the Korean public sector is a program in which government departments evaluate their own budgetary program(BP) by themselves. In order to perform the objective assessment, one of the most important tasks is to establish performance indicator(PI)s and to reasonably set up target values. In the case of Korea Forest Service, however, PIs have several problems such as the less rationality of performance indicators, the insufficient correlation between goals and indicators, and the irrelevance of target values.
The purpose of this study is to set up the PIs and to draw the problems of BPs through monitoring activities. The scope of the study is limited to the three BPs; Support program for Using and Processing lumbers(ProgramⅠ), program for Improving the Forest products' Distribution Structures(ProgramⅡ), and program for Disaster Recoveries in Forest(ProgramⅢ). Establishing PIs was done through the step-by-step analysis, and monitoring activities were performed based on these PIs.
The results show the alternative PIs to each BP, a lumber supply self-sufficiency rate in ProgramⅠ, the amount of sales in the distribution center in ProgramⅡ, and the rate to comeback to the forest management in ProgramⅢ were presented as the representative PIs. Also, the several problems of Budgetary Programs is drawn out through monitoring activities. ProgramⅠ needs to set up the specific guidelines for the construction of the facility to coincide with their original goal. ProgramⅡ is required to allocate the budget to the purpose and to make this budget focus on several key areas. Moreover, ProgramⅢ is needed to create the specific guidelines to calculate the damage ratio.
Finally, we expect that most of the revealed problems are being corrected through the feedback processes of the government and that each BP can be performed better.
저자정보

저자에게 문의

구매안내
KREI의 출판물은 판매 대행사 (정부간행물판매센터)와 아래 서점에서 구입 하실 수 있습니다.
판매대행사
판매서점
교보문고 | http://www.kyobobook.co.kr |
---|---|
영풍문고 | http://www.ypbooks.co.kr |
알라딘 | http://www.aladin.co.kr |
-
상세정보 조회47723
-
좋아요0
-
다운로드1
같은 분야 보고서
-
산림 인접지역의 효과적 산불 관리를 위한 개선과제
안현진2024.12.30KREI 보고서 -
광역·지역 산림통합관리권역별 산림기초정보자료집
손학기2023.12.30KREI 보고서 -
농업·농촌 정책 고도화를 위한 정보지원체계 구축 방안(6/10차년도): 산림통합관리권역 DB 구축을 중심으로
손학기2023.12.30KREI 보고서 -
주요 지자체 국토생태축과 7단계 백두대간 산줄기 위계DB 비교 - 국가·광역·지역·시군구 산줄기를 중심으로
손학기2022.12.30KREI 보고서 -
지방분권 대응 협력적 산림정책의 전략과 과제
구자춘2022.10.30KREI 보고서 -
탄소중립 실현을 위한 기후 스마트 산림경영 연구
안현진2022.10.30KREI 보고서 -
농업·농촌 정책 고도화를 위한 정보지원체계 구축 방안(5/10차년도) - 산지지형 공간구조와 산줄기 위계 구축을 중심으로
손학기2022.12.30KREI 보고서
- 다음글
- FTA체결관련 임업부문 경쟁력 강화 방안: 산림산업 경쟁력 강화 방안 연구 (2차 연도)
- 이전글
- 농촌 및 낙후지역개발사업의 통합적 추진모형 구축 및 제도개선 방안